Co by člověk pro dobrou fotku na Instagram neudělal.

Co by člověk pro dobrou fotku na Instagram neudělal. | zdroj: standard.co.uk


Virtuální realita dorazila i do světa módy. Pro fotku na Instagram si můžete koupit neexistující digitální oblečení

TÉMATA: móda | oblečení | virtuální realita | sociálně sítě

user-avatar

Simona Knotková

19. 02. 2020 | 08:00

Nestíháte jít s dobou a kupovat si všechno úžasné oblečení propagované ještě úžasnějšími influncery? Řešením pro vás může být digitální móda. Ani tu si ale zadarmo nepořídíte.

Ač dnešní doba přeje udržitelnosti a ekologickému nakupování, na stranu druhou tu máme sociální sítě, které nás naopak nutí pořizovat si stále něco nového. Na vině jsou hlavně takzvaní influenceři a jejich všudypřítomná reklama. Mnoho lidí si už neuvědomuje, že svět na Instagramu je jenom nablyštěná bublina, a influenceři většinu z produktů ani nepoužívají. To se týká i oblečení, které si velká část uživatelů s větší základnou sledujících pořizuje (často v rámci spolupráce či barteru) doslova jenom pro dobrou fotku.

"Od doby, kdy byla světu představena sociální média, produkce oblečení masivně vzrostla. Všechno je to ale jenom o falešné realitě. Musíme rozumět tomu, že lidé kupují věci, se kterými se jednou vyfotí, a pak už si je nikdy neobléknou," vysvětluje výkonný ředitel skandinávské oděvní značky Carlings Ronny Mikalsen.

Tyto šaty ve skutečnosti neexistují. I tak za ně zaplatíte 10 tisíc dolarů

Právě tato značka jako jedna z prvních přišla s možným řešením – digitální oblečení. Funguje to přesně tak, jak napovídá název. Kus, se kterým se chcete zvěčnit na sociální síti, fyzicky nikdy nedostanete a pouze vás do něho "oblečou" v počítačovém programu. Cena nejlevnějších věcí se pohybuje okolo 11 dolarů (cca 250 korun). Šaty hrající duhovými barvami od společnosti The Fabricant by vás ale kupříkladu přišly už na 10 tisíc dolarů (cca 229 tisíc korun)! Pokud byste chtěli další fotku ve stejném oblečení, musíte si připlatit.

"Digitální oblečení nikdy nenahradí to skutečné, to budeme potřebovat pořád. Nejedná se ale o věci, kterými se vyjadřujete, ukazujete ostatním jinou stránku své osobnosti, což je něco, po čem mladší generace touží," říká Mikalsen.

Obdobně mluví také ředitel Agentury pro inovaci módy na London College of Fashion Matthew Drinkwater. "Digitální móda bude jednou velmi důležitou částí každého oděvního domu. Nenahradí všechno, ale bude mít svůj význam."

 

user-avatar

Simona Knotková

19. 02. 2020 | 08:00

Zavří­t reklamu