válkaČeskoslovenskoobjevy

Ve hře WoW se v roce 2005 rozpoutala pandemie podobná covidu-19

Ve hře WoW se v roce 2005 rozpoutala pandemie podobná covidu-19
Zdroj: classic.wowhead.com

Někteří ze zapálených hráčů hry World of Warcraft (zkráceně WoW) si vzpomněli, že v roce 2005 se objevil v herním světě nový boss Hakkar, který měl schopnost nakazit hráče nemocí. Abilita se jmenovala Corrupted blood a hodně se podobala covidu.

Tomáš Chalupa 15. ledna 2021

Hakkar nakazil ve hře kohokoliv ve svém okolí (rozdával 875 – 125 bodů poškození + 200 bodů poškození každou sekundu po dobu 10 vteřin). Nakažený hráč mohl nakazit další spoluhráče. Smyslem, který vývojáři plánovali, bylo, aby Hakkar ve své lokaci takto mohl poškozovat či zabíjet hráče. Podstatné je, že se to mělo dít skutečně jen v místě, kde se Hakkar vyskytoval. Jenže vývojáři udělali chybu a celou věc nedomysleli.

Bojovníci v herním světě totiž přijížděli k Hakkarovi i se svými zvířaty. Klasicky lovci měli nejrůznější ochočená zvířata, ale ta doprovázela i bojovníky z jiných class. Hakkar měl schopnost virem nakazit i tato zvířata. Pokud někdo nakažené zvíře „dissmissnul“ a později vyvolal mimo Hakkarovu instanci, zvíře začalo šířit nemoc po okolí. Nakazit se takto mohly od zvířat také tzv. NPC postavy, tedy postavy vytvořené vývojáři, které stojí na místě a jejich smyslem je dávat úkoly hráčům. Nakažená NPC postava takto nakazila hráče nemocí, která se v herním světě začala šířit jako mor.

Thumbnail # Nadšenci se sešli u Kamýku nad Vltavou, aby rekonstruovali legendární hru World of Warcraft
Mohlo by Vás zajímat:

Nadšenci se sešli u Kamýku nad Vltavou, aby rekonstruovali legendární hru World of Warcraft

Nemoc se šířila podle epidemiologických pravidel. Hráči na nižších ševelech s málo životy umírali, hráči silní, s mnoha životy, se pohybovali po herním světě a šířili nákazu. Někteří se teleportovali z města do města, čímž nákazu rozšiřovali dál do herního světa. Vývojáři zasáhli a vyzývali hráče, aby se dali do karantény, tedy aby jejich postavy nenavštěvovaly dosud nenakažené lokace. To ale mnozí z nich nedodržovali. Hráči se schopností léčit se snažili léčit nemocné, čímž ale paradoxně přispívali k šíření nemoci. Pokud hráč zemřel, nemoc zmizela, živý hráč naopak nemoc stále přenášel. Celou věc pak musel nakonec vyřešit nový patch, který chybu ve hře opravil.

Z celé záležitosti si ale vzali poučení vědci, případ se dostal do vědeckého magazínu Lancet a byl popisován jako svého druhu velmi reálná simulace šíření nakažlivé nemoci. Uběhlo 15 let a máme zde pandemii „corrupted blood“ naživo.

Související články

Další články

Zavří­t reklamu