válkaČeskoslovenskoobjevy

Ruské krávy jdou s dobou. Díky virtuálním brýlím jsou v pohodě a mají více mléka

Ruské krávy jdou s dobou. Díky virtuálním brýlím jsou v pohodě a mají více mléka
Zdroj: ru.euronews.com

Ruská mlékárenská společnost RusMoloko si v moskevské oblasti nedávno zaexperimentovala s výdobytkem herního průmyslu - VR brýlemi neboli průlomovým vynálezem určeným pro co největší požitek v rámci virtuální reality. Na to, aby si kráva něco kopyty zahrála, tak daleko to dnešní technologie ještě nedotáhla, ale ke zvýšené produkci mléka to údajně stačí.

Marta Šindlauerová 11. prosince 2019

Fotografie krávy s velkými černými brýlemi na očích se v ruských médiích objevila docela nedávno a většina lidí ji brala jako vtip. Jenže pak ruské ministerstvo zemědělství podotklo, že jde o seriózní experiment, který má za úkol zjistit, zda se realita zobrazovaná ve speciálně vyrobených zařízeních nějak odráží na náladě kraviček.

Bohužel zatím není známo, jak přesně se nálada těchto přežvýkavců měřila, ale výsledky jsou prý vynikající. Ve stádu panuje dobré rozpoložení a zvířata jsou méně úzkostlivá, což se projevuje i na zvýšené produkci mléka. To je údajně i kvalitnější než to obvyklé od krav žijících v běžném nudném světě.

Pokud vás zajímá, na co vzrušujícího se krávy v brýlích dívají, respektive součástí jaké reality jsou, tak vás možná zklameme. Nic akčního to zrovna není. Systém jim promítá videa a obrázky letní přírody, především luk a polí. Pochopitelně v barevném spektru, které krávy vnímají, tedy se zvýrazněnými červenými odstíny a naopak velmi slabými odstíny zelené a modré. Pozornost byla samozřejmě věnována i pohodlí celého zařízení, takže brýle nikde netlačí (respektive žádná kráva si zatím nestěžovala) a nepadají.

V podstatě je to tedy takový upgrade toho, co jsme už viděli v roce 1983 ve filmu Slunce, seno, jahody. Student zemědělské školy Plánička tam zkoumal, jak na skot působí hudba, kterou jim pouštěl do sluchátek. Holt toto družstvo z Ruska už je opravdu o velký kraví krok dál.

Další články

Zavří­t reklamu