Být ženou za volantem se možná někdy hodí - při pohledu na Rino jí řidiči dávají přednost, i když nemusí.

Být ženou za volantem se možná někdy hodí - při pohledu na Rino jí řidiči dávají přednost, i když nemusí. | zdroj: autoforum.cz


Rino Sasaki: křehká kráska za volantem kamionu, která boří stereotypy

TÉMATA: japonsko | kamion | doprava

user-avatar

Marta Šindlauerová

5. 06. 2020 | 08:00

Když se řekne řidič kamionu, možná vás hned napadne takový ten stereotypní obrázek: vousatý, břichatý, nevrlý pán v tmavých brýlích, který mává pěstí ze svého okénka a blokuje vozovku. Ale pozor! V Japonsku tento stereotyp zbořila jedna drobná krásná řidička.

Rino Sasaki vlastně nikdy nenapadlo, že by se někdy mohla věnovat práci šoférky, ačkoli se v branži pohybovala už odmalička – její otec pracoval jako řidič kamionu. Naopak se věnovala své vášni, a tou byl tanec, který i vystudovala. Osud tomu ale nechtěl, aby se v tomto směru dále rozvíjela.Okolnosti ji dohnaly k razantnímu kariérnímu zvratu. V jednu chvíli Rinin otec onemocněl a dívka nemohla snést pomyšlení na to, že by jezdil všude sám, velmi se o něj bála. Opustila proto svou slibnou kariéru učitelky tance, udělala si řidičský průkaz a doprovázela otce na jeho cestách, během kterých ji také mnohému učil. Samozřejmě ho během jízd i střídala.

Japonka se tak vzdala svého snu, za kterým dlouho šla – tedy tance. Zároveň ale ujišťuje, že svého rozhodnutí nelituje, a čas strávený s otcem si maximálně užívá. O své práci si píše blog a vede také aktivní život na sociálních sítích. A protože je i vzhledově velmi atraktivní, není divu, že si brzy vysloužila velkou popularitu a také titul "nejkrásnější řidičky Japonska". Rinino počínání má i vyšší cíl – chce podpořit japonské ženy, aby se nebály vstupovat do dopravního průmyslu. 

Dnes je už osm let, co Rino brázdí japonské silnice, a práce ji pořád baví stejně, jako na začátku. Přiznala se, že jediné, co jí vadí, je, že se jí velmi těžko shání speciální oblečení pro ženy, které řídí. Bezpečnostní rukavice a boty se dělají výhradně v mužských velikostech, žena si je musí všelijak vylepšovat sama. Rino tak aspiruje k tomu, aby se pro ženy-řidičky tvořily speciální oděvní řady.

Za rok ujede Sasaki přes 200 000 kilometrů a nejčastěji rozváží po celém Japonsku ovoce a zeleninu. A to, že si svoje tiráky – a hlavně ten svůj nejoblíbenější, kterým je vůz značky Volvo – opravuje také úplně sama, už snad ani nemusíme dodávat. Rino se také účastní mnoha tiráckých soutěží a za svými mužskými protějšky vůbec nezaostává.

 

 

user-avatar

Marta Šindlauerová

5. 06. 2020 | 08:00

Zavří­t reklamu