válkaČeskoslovenskoobjevy

Nejlépe placený umělec Paříže si vydělával prděním

Nejlépe placený umělec Paříže si vydělával prděním
Zdroj: University of Napierville - volná licence

V 19. století si mladý Joseph Pujol ve Francii při plavání uvědomil, že dokáže vdechnout obrovské množství vody konečníkem, a nakonec se rozhodl z toho udělat divadelní hit ve slavném Moulin Rouge. Své číslo uváděl pod názvem Le Pétomane tedy Prďoch.

Tomáš Chalupa 6. srpna 2021

Joseph Pujol, narozený v roce 1857, byl na dovolené, když objevil svou “superschopnost“. Ještě v deseti letech chodil do školy (což se vzhledem k jeho pozdější kariéře ukázalo jako naprostá ztráta času) a zadržoval dech pod vodou, když ucítil zvláštní studený pocit, jak mu do konečníku vystřeluje velké množství oceánské vody. Když pochopitelně z vody utekl, všiml si, že mu z konečníku vytéká tekutina. Chlapec se o incidentu zmínil svému rodinnému lékaři, který se mu vysmál a jeho dar odmítl s tím, že to není nic, čím by se měl znepokojovat.

Joseph na nějakou dobu na svou schopnost zapomněl. Po letech se však poté, co anekdotu vyprávěl svým přátelům ve francouzské armádě, rozhodl vyzkoušet ji ještě jednou. Když se jeho přátelé shromáždili kolem, pravděpodobně smířeni s tím, že večeře neměla úplně ten původní nóbl tón, který zamýšleli, Pujol umístil svůj řitní otvor pod hladinu vody a usilovně sál.

Kupodivu mu to stále šlo. Dalším tréninkem zjistil, že dokáže nasát asi dva litry vody a zhruba stejný objem vzduchu na jeden zátah, když se předkloní, zakryje si nos a ústa a pak stáhne bránici. Tím zvětšil objem břicha a vtahoval vzduch podobně jako plíce. O několik tréninků později dokázal také měnit hlasitost a výšku svých prdů, napodobovat prdy jiných lidí, hrát zezadu na flétnu a vyfoukávat z řitního otvoru a úst zároveň kroužky kouře.

Jeho prdy byly také zřejmě bez zápachu, což bylo možná způsobeno tím, že si Pujol dával pětkrát denně klystýr. Článek z roku 2013 v časopise French Cultural Studies to vysvětluje: „Vzduch, který vylučoval a pomocí svalů svěračů rozechvíval, podobně jako to děláme s hlasivkami, U něj fungoval vzduch, který doslova análně ‚vdechoval‘.“

Samozřejmě se mu rozzářily oči dolarem a rozhodl se, že s touto show vyrazí na cesty.

Zanedlouho si zajistil konkurz ve slavném kabaretu Moulin Rouge, kde nervózně nasával vodu a zahrál i nějaké melodie majiteli, který ho okamžitě přijal.

Pujol se stal brzy nejlépe placeným umělcem v celé Francii a na nějakou dobu bylo dobře. Pak to ale všechno zahodil, když porušil smlouvu s Moulin Rouge. Pujol se pokoušel bokem získat kšefty pro stánek svého přítele s perníkem tím, že prděl melodie, aby přilákal davy, což klub považoval za porušení smlouvy. Právnící podniku v podstatě tvrdili, že Pujol smí prdět pouze v rámci klubu. Právní spory vedly k ukončení jeho vystoupení v Moulin Rouge a Pujol si založil vlastní klub, kde byl svým vlastním pánem, ale bohužel už nevydělával tolik.

V Moulin Rouge ho nahradil jiný prďola, tedy přesněji prďolka, la Femme-Pétomane, o níž se později zjistilo, že prdění pouze předstírala pomocí měchů ukrytých pod sukní.

Pujol se svým vystoupením živil celá desetiletí – než tomu učinila přítrž první světová válka. Po válce jeho vystoupení vyšlo z módy. Pujol zemřel v roce 1945. Rodina nepovolila pitvu, takže se nikdy s jistotou nezjistilo, jak vlastně bylo fyziologicky možné to, co předváděl.

Další články

Zavří­t reklamu