válkaČeskoslovenskoobjevy

Na Klárově mělo být metro, byl to ale tajný kryt pro papaláše

Na Klárově mělo být metro, byl to ale tajný kryt pro papaláše
Zdroj: DPP Pavel Fojtík

Do stanice metra na Klárově žádné metro nejezdí, ani s metrem není propojené. Přesto jeho stavba byla označena jako stavba metra. Ve skutečnosti zde byl kryt pro vládní politiky.

Tomáš Chalupa 2. září 2014

O metru v Praze snili už nacisté, kteří připravili v roce 1941 plány na jeho stavbu, jenže ji nikdy nezrealizovali. Na Klárově se začalo stavět až v září 1952 a budovalo se celých osm let. Dodnes se ale neví, co.

Podle všeho to měl být protiatomový kryt pro členy vlády a významné členy strany, ostatně vchod do stanice je přímo proti Strakově akademii. Jenže z jednolodní haly, do které se sjíždí eskalátorem (vůbec prvním, který byl v Praze nainstalován), vedou dva slepé tunely vyražené na rozměry soupravy metra. Také pamětníci tvrdí, že tehdejší stavební práce v padesátých letech byly označovány jako stavba metra. Vše ale mohl být jen zastírací manévr pro stavbu rozsáhlého krytu. Ostatně v době stavby této stanice ještě žádné metro v Praze neexistovalo. Metro se ani na tuto stanici nikdy nepřipojilo.

Vchod do stanice na Klárove

Vchod do stanice na Klárove

Možná že podzemní stavba měla plnit oba účely, jak to ostatně bylo v případě pražského metra běžné. Jeho stanice měly být v případě potřeby použity i jako kryty pro veřejnost. Ta se o záhadné stanici dozvěděla až po povodních v roce 2002, ale ani poté nebylo jasné, k čemu měla sloužit. Plány a dokumentace jsou dodnes ukryty v archivech v režimu utajení. V současnosti na celém projektu nic tajného není. Patří Dopravnímu podniku města Prahy a je zde technické centrum.

Další články

Zavří­t reklamu