válkaČeskoslovenskoobjevy

Kolem Cyberpunku 2077 to vře, ve firmě je dusno

Kolem Cyberpunku 2077 to vře, ve firmě je dusno
Zdroj: profimedia.com

Měla to být přelomová hra pro celý herní průmysl. Polské studio CD Projekt pustilo do světa velkolepou futuristickou hru s otevřeným světem a dechberoucí grafikou. 8 milionů fanoušků po celém světě si ji předplatilo a netrpělivě očekávalo její vydání. Nyní se ale ukazuje, že hra je nedodělaná, firma je nucená vracet peníze a rebelují i sami zaměstnanci.

Tomáš Chalupa 21. prosince 2020

Hra není asi vyloženě průšvih, ale když kolem něčeho uděláte takový hype, že si hráči po celém světě s velkým předstihem hru objednávají, čekají za to dokonalost. Místo toho je hra plná bugů (nejnověji se zjistilo, že herním postavám vypadávají z kalhot penisy, postavy jezdí občas z ničeho nic nahé a herní svět je také bůhví proč přeplněn vibrátory) a hraní má hodně daleko k dokonalosti. Na starších konzolích jede bídně nebo vůbec ne a média přinášejí čím dál více zpráv o nespokojených uživatelích této epické hry. Společnost Sony dokonce hru stáhla ze svého obchodu, protože na většině konzolích nejede. CD Projekt také slíbil vrátit peníze každému, kdo je se hrou nespokojen. To už je velký fail a ukazuje, že hra se dostává do potíží.

Thumbnail # Dějiny se dají učit i zábavně. Příkladem je počítačová hra Československo 38-89
Mohlo by Vás zajímat:

Dějiny se dají učit i zábavně. Příkladem je počítačová hra Československo 38-89

Nejnověji unikly informace o tom, že na interním setkání zaměstnanců s vedením firmy bylo pořádně dusno. Zaměstnanci si stěžovali, že byli nuceni k hromadě přesčasů, aby se vydání hry stihlo, měli nucené šestidenní pracovní týdny, přesto hra vypadá tak, jak vypadá, což zjevně nebylo cílem. Zaměstnanci se dotazovali vedení, proč se tak spěchalo a zda za to nezaplatí firma poškozením své reputace. Padaly ale i ostřejší dotazy, jeden ze zaměstnanců se přímo zeptal, proč vedení oznamovalo plně funkční a hratelnou hru, přestože vědělo, že hra je v bídném stavu. Další se ptal poněkud filozofičtěji, jestli není divné, když společnost vydávající hru o nadvládě korporací nad člověkem (jeden z hlavních motivů Cyberpunku) sama bezohledně vykořisťuje své zaměstnance. Vedení na otázky odpovídalo vyhýbavě a nekonkrétně, jak už to většinou v takových situacích bývá.

Co bude s Cyberpunkem dál, je otázka. CD Projekt slibuje chyby opravit v patchích, jeho akcie ale padají a důvěra také. Heslo firmy, ke kterému se hrdě hlásí, je „We are rebels“, ale zdá se, že tentokrát to polští herní mágové s rebelováním přehnali a nevydali cyberpunk, ale spíše jen herní punk.

Související články

Další články

Zavří­t reklamu