válkaČeskoslovenskoobjevy

Japonské firmy v 80. letech terorizovala tajemná organizace

Japonské firmy v 80. letech terorizovala tajemná organizace
Zdroj: thevintagenews.com

Ezaki Gilco je jedna z hlavních potravinářských firem v Japonsku, proslavila se zejména výrobou rýžové čokolády a karamelových bonbonů. Společnost založená v roce 1935 má hlavní sídlo v Osace. Ezaki Gilco se stala v 80. letech terčem útoků organizace Příšera s 21 tvářemi. A nebyla jediná.

Tomáš Chalupa 13. července 2020

Pachatelé útoků nebyli do dnešního dne identifikováni. Vše začalo 18. března 1984, když byl unesen generální ředitel společnosti Katsušia Ezaki. Dva maskovaní muži ho unesli a drželi ve skladu na předměstí Ósaky. Odtud se Ezakimu ale podařilo uniknout. Skupina se představila jako Monstrum s 21 tvářemi. Ještě než Ezaki uprchl, požadovala na výkupném 4 miliony dolarů a 100 kilogramů zlata.

Po útěku Ezakiho ale skupina své činnosti nezanechala, jak očekávali odborníci, ale naopak je ještě zintenzivnila. Do sídla Ezaki Gilco poslali dopis, v němž oznamovali, že produkty společnosti jsou kontaminovány kyanidem. Mnohé z produktů již měly být v japonských supermarketech. Přestože nebyl nikdy nalezen jediný kontaminovaný výrobek, společnost raději své produkty stáhla. Stálo ji to 21 milionů dolarů a firma musela propustit 450 zaměstnanců.

Poté se teroristé zaměřili na další potravinářský gigant jménem Morinaga. Vedení společnosti poslali stejný dopis, jako poslali do Ezaki Gilco. Policie prohledávala obchody a nalezla 21 balení sladkostí kontaminovaných kyanidem. Bylo jasné, že hrozba není planá. Japonci začali panikařit a veškeré zboží společnosti Morinaga muselo okamžitě z obchodů. Ekonomické ztráty byly katastrofální, důvěra obyvatel ve značku se ocitla na bodu mrazu.

Policie nikdy nedopadla žádného člena skupiny. Vrchní inspektor Jamamoto kvůli tomu spáchal sebevraždu. Pět dní po jeho smrti poslala skupina svůj poslední dopis. V něm stálo, že dosáhla svých cílů a nebude dále terorizovat japonský potravinářský průmysl.

Další články

Zavří­t reklamu