Rádiový klobouk se na trhu neuchytil možná proto, že rádio nefungovalo dobře.

Rádiový klobouk se na trhu neuchytil možná proto, že rádio nefungovalo dobře. | zdroj: vintage-everyday.com


Hoeflichův rádiový klobouk se nikdy moc dobře neprodával

TÉMATA: móda | technologie | technika

user-avatar

Tomáš Chalupa

13. 05. 2020 | 13:00

V roce 1949 uspořádal Victor Hoeflich velkou tiskovou konferenci, na které představil svou převratnou novinku – rádiový klobouk. Na pódiu se před zástupci tisku pohybovalo několik teenagerů s nasazenými bizarními klobouky.

Fotky z módní přehlídky obletěly svět. Spojit apartní klobouk s možností poslouchat rádio kdykoliv a kdekoliv, to byla v té době mimořádně inovativní myšlenka. Možná až moc. Samotný tranzistor, nezbytná součást moderních rádií, byl vynalezen teprve dva roky předtím a byl velmi obtížně dostupný. Rádio v klobouku proto stálo na vakuové trubici, kruhové anténě a baterii, kterou měl uživatel v kapse. V klobouku byla instalována sluchátka a také ovládací knoflík.

Klobouky nebyly příliš drahé, stály jen sedm dolarů a prodávaly se například na benzinových pumpách. Jejich prodej byl podporován velkou reklamní kampaní, ale ani to příliš nepomohlo a kampaň i prodeje byly ukončeny v roce 1950.

Problémem byly hlavně technické komplikace. Kruhová anténa nebyla příliš vhodná, signál se často ztrácel, když člověk otočil hlavou. Dosah antény byl 20 mil, občas se podařilo zachytit i velmi vzdálené vysílání, ale to mělo většinou jen podobu šumu nebo protivného pískání. Celý projekt tak skončil krachem, a to i přes to, že Hoeflich v rozhovoru v roce 1958 tvrdil, že stále dostává objednávky na tyto klobouky. Jejich produkce přitom už dávno skončila.

user-avatar

Tomáš Chalupa

13. 05. 2020 | 13:00

Zavří­t reklamu