válkaČeskoslovenskoobjevy

5 tipů, jak se chránit před koronavirem v práci

5 tipů, jak se chránit před koronavirem v práci
Zdroj: Profimedia.cz

Koronavirus v posledních dnech straší Česko. Počet nakažených osob se zvyšuje a vláda přistupuje ke stále přísnějším opatřením. Kvůli co nejefektivnějšímu omezení šíření tohoto virového onemocnění jsou od úterních 18 hodin zavřeny školy a rušeny akce s předpokládanou účastí přes 100 lidí. Jen omezený počet lidí však může vykonávat práci z domova. Jak se tedy před koronavirem chránit v zaměstnání?

Yvonne Pokorná 10. března 2020

1. Důkladná hygiena je základ!

Prvním pravidlem pro prevenci před koronavirem je důkladná hygiena. Udělejte si několikrát denně pauzu na mytí rukou, hlavně na to ale nezapomínejte po příchodu zvenku a před jídlem. Na stole by vám neměl chybět dezinfekční gel nebo ubrousky toho typu. S tím souvisí i používání jednorázových kapesníků. Při prevenci není vhodné si dávat před pusu samotnou ruku, ale papírový kapesník. Ten se snažte neschraňovat na další použití, ihned ho vyhoďte a nezapomeňte si umýt ruce.

2. Vitamínů není nikdy dost!

Toto pravidlo samozřejmě platí v běžných situacích stejně jako dnes, i tak je ale třeba na něj upozornit. Koronavirus postihuje především lidi s oslabenou imunitou, čím si tedy pomoci lépe, než pořádnou dávkou vitamínů? Ke snídani sklenice ovocného freshe, ke svačině jablko či pestrý ovocný salát. Nejenže posílíte svou imunitu, ale určitě se budete i skvěle cítit.

3. Nepodávejte si ruce!

„Toto pravidlo se týká především těch zaměstnanců, kteří se během pracovního dne dostávají do kontaktu s klienty nebo větším množstvím osob. V běžném provozu jsme zvyklí se s lidmi vítat právě podáním ruky, v tuto chvíli je ale vhodné ho vynechat,“ doporučuje Radovan Hypš, ředitel pracovního portálu JenPráce.cz s tím, že za současné situace se na vás rozhodně nebude nikdo dívat jako na člověka bez společenského vychování.

Také podávání rukou by se lidé měli vyhnout. Zdroj: Profimedia

Také podávání rukou by se lidé měli vyhnout. Zdroj: Profimedia

4. Omezte hromadná setkání!

Ve spoustě firem jsou zvykem pravidelné meetingy, na kterých je často velké množství lidí v jedné místnosti. Taková setkání jsou obvykle přínosná, v tuto chvíli je ale třeba zvážit, jestli jsou nezbytně nutná. Nezdržovat se v místech s vyšším počtem lidí ostatně doporučuje i Ministerstvo zdravotnictví ČR.

5. Hlavně se nestresovat!

Stres v práci je celkem běžná věc, snažte se ho omezit během celého roku. Teď se k němu přidává ještě strach z koronaviru, který je často větší, než je nutné. Média a sociální sítě jsou plné informací, které mohou na první pohled děsit, snažte se na to ale koukat s odstupem a chladnou hlavou. Situace v České republice nevyžaduje paniku. Myslete na to, že stres unavuje a oslabuje váš organismus, což dnes ani jindy nepotřebujete.

 

Související články

Další články

Zavří­t reklamu